Kayıt için tıklayınız

Mimarhane projesi;

Lisans eğitimi boyunca belirlenen müfredat kapsamında sürdürülmesi öngörülen bir mesleki kariyer tamamlama projesidir.

Gerekçesi;

  • Ülkemizde “mesleki eğitim” kavramsal olarak literatürde çok eski zamanlardan beri var olmasına rağmen, eğitim sistemlerinde uygulamaya yönelik gereken yeterliliğe varılamamış olması,
  • Bilhassa hayatın her alanına temas eden bir eğitim alanı olan “mimarlık” mezunu öğrencilerin ulusal ve uluslararası düzeyde akranlarıyla yarışabilir seviyelere ulaşmalarının zorlaşması,
  • Yeni tarzların, tasarımların oluşumuna katkı sunmak hususunda önemli bir başarı elde edilmesi gerekliliği inancı,
  • İnsana dokunana tasarım eksikliği,
  • Eğitim sürecinin verimli değerlendirilememesi,
  • Ar-ge motivasyonu yüksek mimar/plancı ihtiyacı.

Amaçları;

  • Mimariyi ilgilendiren disiplinlerin gerektirdiği donanıma sahip, mimarinin varoluşun temeline dayalı gereksinimlerle ortaya çıktığının bilincinde olarak gerekli araştırmaları iyi uygulamalara dönüştürmek için yerel, kültürel, milli ve dini referanslarla çapraz alanlarda sürdürülebilir ilişkiler kurarak modern çağa sunabilen nitelikli meslek sahipleri yetiştirilmesine katkı sağlamak,
  • Mimarlık, iç mimarlık, peyzaj mimarlığı ve şehir planlama gibi çeşitli branş dallarında verilen eğitimlerin ‘’pratik ‘’ ve ‘’felsefi ‘’ açılardan yetersiz olan kısımlarını tamamlayıcı nitelikte olacak eğitimlerle mimarlık eğitimlerini desteklemek,
  • Bu alanlarda eğitim gören öğrencilerin geleceğe bakış açılarında kendi kapasitelerini keşfetmelerine olanak sağlamak
  • Mimarlık mesleğinin ilişki içinde olduğu tüm alanlara temas etmeleri gerektiğine dair farkındalık oluşturmak,
  • Bu bakış açısı ile mimari bir disiplinle karar alma süreçlerine dahil olma eğilim ve becerilerini artırmak,
  • Farklı disiplinlerle çalışma kültürüne sahip, sosyal yönü kuvvetli, sorun çözme becerileri olan ve sonuç odaklı meslek erbapları yetiştirmek.

Hedefleri;

  • Öğrencilerin uygulama odaklı, risk ve tedbirleri öngörerek mesleki kariyer planlarını yapabilmesi,
  • Mesleki özgüvenin oluşturulmasında bir yöntem ortaya çıkarılması,
  • Mevcut eğitim müfredatına öneri raporlar geliştirilebilmesi,
  • Mesleğe atılımda oryantasyon sürecinin azaltılması ,
  • Proje katılımcısı öğrencilerin mevcut üniversite eğitimlerinde başarı oranının artırılması ,
  • İş hayatına atıldığında adaptasyonu yüksek meslek sahiplerinin ortaya çıkması,

Akademik bir bakış açısı kazanımının sağlanması.